Welkom op mijn blog

donderdag 12 januari 2012

Zorgverzekeraar "Anderzorg".

Vorig jaar ben ik veranderd van zorgverzekeraar. Toen werd me gevraagd naar mijn ervaringen hiermee. Natuurlijk kon ik er toen nog niets van zeggen, maar nu na een jaar wel.

Mijn overstap ging naar “Anderzorg”, dat is het internetonderdeel van “Menzis”. Tot nu heb ik nog niet veel verandering gemerkt, maar bij het begin van het nieuwe jaar wilde Joke op een herhaalrecept voor mij nieuwe medicijnen halen bij onze vaste apotheek. Daar werd haar te kennen gegeven dat dit wel mogelijk was, maar dan moest ze die wel betalen………Dat was nieuw. Men vertelde haar dat het kwam omdat er met “Menzis” nog geen contract was getekend.
Omdat ik daar het fijne van wilde weten heb ik maar eens geshat met iemand van “Anderzorg” hierover. Als antwoord werd me hetzelfde verteld als bij de apotheek, namelijk dat ik natuurlijk het medicijn wel krijg, maar dat ik het wel moet betalen en dan kan ik de rekening bij “Anderzorg declareren. Nou, dat is dan lekker, de patiënten worden dus de dupe als er een meningsverschil is tussen de zorgverlener en de apotheek. Straks moeten we ook nog de zaak gaan voorfinancieren als we in het ziekenhuis terechtkomen…….

Laat mij nou steeds gedacht hebben dat het bij de privatisering van de zorg allemaal beter zou worden voor de patiënten, niet dus, alleen maar véél duurder en moeilijker.
Op dit moment betalen Joke en ik samen € 218,-- per maand aan premie en dan komt er voor het hele jaar voor mij alleen al een eigen risico bovenop van € 220,-- per jaar, tel uit je winst.
Fijne dag nog. Houdoe.

7 opmerkingen:

Webcareteam AnderZorg zei

Beste Jan,

Dat is inderdaad een vervelende situatie die jij omschrijft. Op dit moment zijn de contractonderhandelingen met veel apotheken nog gaande. Als je wilt dan kan ik voor je uitzoeken of er uiteindelijk een contract tussen jouw apotheek en ons tot stand komt. Stuur dan een e-mail met jouw gegevens + de gegevens van de apotheek naar: webcare@anderzorg.nl.

Met vriendelijke groet,

Janenko Clément Bakker
Webcareteam AnderZorg

J@n. zei

@ Clément Bakker: Heel mooi dat je hier reageerd, maar Joke heeft mijn medicijnen al gehaald bij een andere apotheek, die niet veel verderaf zit dan de eerste. Naar ik aanneem is dat ook de bedoeling van anderzorg om zo de apothekers het mes op de keel te zetten!?

ida zei

Tja Jan het is wat ,als een mens ouder word of is krijg je steeds meer voor je kiezen .Elke verandering is ook nog geen verbetering ik blijf bij VGZ voorheen Trias zal wel zien hoe alles verloopt .
Fijn weekend
Ida

Anoniem zei

Beste Jan,

Ik ben blij dat het nu dan via een andere apotheek geregeld is.
Het is bij bij de jaarlijkse onderhandelingen belangrijk dat beide partijen (zorgverzekeraar en apotheek) tot goede afspraken komen. Wij als zorgverzekeraar proberen scherpe afspraken te maken, om de kosten te beheersen.
Niet elke apotheek is het eens met de afspraken en wil daarom niet altijd een contract aangaan. Dit heeft als (bovengenoemd) gevolg dat er niet rechtstreeks door de apotheek gedeclareerd kan worden bij de zorgverzekeraar. Hierdoor moeten patienten de nota's helaas eerst voorschieten.
Mocht je nog vragen hebben, dan wil ik je graag helpen.

Met vriendelijke groet,

Janenko Clément Bakker
Wecareteam AnderZorg

J@n. zei

@ Clément: Voor de beantwoording en het serieus nemen van mijn klacht moet ik je een grote pluim op de hoed plaatsen.
Klasse joh!!!!

Jeroen zei

Goeiemorgen J@n. Zowel Vlinder als ik zijn zojuist overgestapt naar Anderzorg. Maar toch ook met wat huivering. Je wist wat je had, maar niet wat je krijgt. Voorlopig heb ik nog steeds m'n zorgpas niet ontvangen. Vlinder wel. Bij navraag bij Anderzorg zou er vertraging zijn. Heel vreemd, want Vlinder heeft 'm al wel, terwijl zij toch later naar Anderzorg overging dan ik. Maar okay, ook voor mij is het nog te vroeg om te oordelen. Feit is dat de zorg (door de overheid) steeds verder wordt uitgekleed. En kijk ook een naar al dat gedoe met de tandartsen. Voor mij mag het oude systeem terugkomen wat we vroeger hadden.

J@n. zei

@ Jeroen: Wat dat pasje betreft is idd wel vreemd, vorig jaar ging het bij ons ook zo.....Verder was de zorg niet anders als wat we eerder gewoon waren.
Die laatste opmerking van je, daar ben ik het volkomen mee eens!