Welkom op mijn blog

zondag 8 januari 2012

Weblogs.

Nu ik al enige tijd met 4 weblogs in de weer ben ga ik eens proberen om de plussen en minnen onder elkaar te zetten:

Bloggen.be: http://www.bloggen.be/vergeetet/
+: Makkelijk hanteerbaar, dat wil zeggen, dat alle informatie in het Nederlands (Vlaams) is. Het heeft redelijk veel mogelijkheden om er iets moois van te maken. Het is heel simpel om plaatjes in de reacties te plaatsen. Het is hier heel simpel om blogjes in de toekomst te plaatsen.
-: Niet makkelijk om je blogjes te beheren, het kan zomaar gebeuren dat om de een of andere reden je blog zomaar te breed wordt. Dat is dan wel weer te repareren, maar wel moeilijk. Ook het invoeren van tekst is niet simpel, want daar wordt je helemaal beheerst door de eigenzinnigheid van de beheerder. Reacties plaatsen is vaak een crime.

Weblog.nl: (wordpress) http://vergeetet.weblog.nl/
+: Sinds die weer online is, moet ik toegeven dat ze er wel op vooruit zijn gegaan. Je kunt er best iets moois van maken. Veel uitleg is in het Nederlands.
-: Plaatjes in de reacties plaatsen is niet mogelijk, tenminste ik zie er geen kans toe en de uitleg die je over een en ander zoekt, gaat al erg snel over in het Engels. Dus de belofte die Melody mij heeft gedaan komt men niet na. Ze vertelde me namelijk dat alle uitleg in het Nederlands zou zijn. Het is voor een gratis weblog hier onmogelijk om een blogje in de toekomst te plaatsen. Veel reclame op je weblog en bij de reacties.

Wordpress: http://vergeetet.wordpress.com/
+: Ook als niet betalende gebruiker is er iets moois van te maken. Wat mij betreft vind ik het wel de mooiste van allemaal.
-: Vrijwel alle uitleg in het Engels en aangezien veel uitleg in het Nederlands me als halve digibeet al boven de pet gaan……Foto’s plaatsen en een linklijst creĆ«ren is me nog niet gelukt, maar als ik hier en daar rondkijk moet het wel mogelijk zijn, maar dan moet je misschien een betalende gebruiker zijn en dat ga ik zeker niet worden. Er wordt ook nogal wat reclame op je weblog gedropt.

Blogspot: (Google) http://vergeetet.blogspot.com/
+: Heel simpel hanteerbaar, goede mogelijkheden om er iets moois van te maken. Veel informatie in het Nederlands. Blogjes in de toekomst plaatsen lukt best wel.
-: De meeste informatie in het Engels, verder kan ik me niet veel minpunten van dit weblog voor de geest halen, of het zou moeten zijn dat ik nog niet heb kunnen ontdekken hoe ik een plaatje in een reactie kan zetten, als dat al mogelijk zou zijn.

Samenvattend zou ik kunnen stellen dat de laatste, dus ‘Blogspot’ mij eigenlijk nog het beste bevalt, hoewel je er niet mee kunt shatten zoals vroeger met ‘web-log.nl’, maar dat zie ik toch niet meer gebeuren. Misschien zijn er nog wel meer plussen en minnen, maar die schieten me hier zo direct niet te binnen.
Ik zit nog te dubben wat ik zal doen. De groeten.
Houdoe.

4 opmerkingen:

joke zei

Ik ben allang blij dat jij dat allemaal kunt voor mij als digibeet.
Groetjes.

grieksegodin zei

hai janneman, ik ben ook op blogspot.....gezelliggg.....maar die van rietepietz is ook mooi....ik denk ernog over.....liefs rietje

Billy zei

ik volg je nog alleen hier nog, J@n
Ik was zelf al van plan om zo'n evaluatielog te maken over de verschillende logproviders.
Ik vind wordpress heel goed, maar zoals je zei alle hulp is in het engels. Gelukkig begrijp ik dat goed, zodat het meestal geen probleem is. Het maken van een linklijst kan je via de widgets.

muizenissen zei

Ik ben nog steeds erg blij met blogspot ;-) fijne avond Janus!