Welkom op mijn blog

zondag 30 oktober 2011

Marijke Helwegen wil na haar dood gerecycled worden

Marijke Helwegen doet aan duurzaamheid en dus wil ze na haar dood gerecycled worden. En wel in de vorm van plastic bekers. Het 'icoon' van de plastische chirurgie vertelt dat er na haar dood genoeg ingrediënten in haar lichaam kunnen worden hergebruikt. 'Ik verdwijn met al het plastic dat ik in mij heb als eerste in de chemische afvalemmer. Maar het plastic dat in mijn lichaam zit, kun je allemaal recyclen. PVC (hard plastic) is een wereldhandel', vertelt ze aan persbureau Novum. De 62-jarige socialite heeft er naar eigen zeggen lang over gedaan om te worden wie ze nu is en heeft zich daarvoor lange tijd moeten verdedigen. 'Mensen dachten dat ik geen hersencellen had. Maar ik heb altijd willen zijn zoals ik nu ben. Ik ben eigenlijk een beetje onsterfelijk. Hoe ouder ik word, hoe gelukkiger ik me voel'. Helwegen deed lange tijd pr-werk voor de privékliniek van cosmetisch arts Robert Schoemacher. De groeten.Houdoe.

4 opmerkingen:

joke zei

Ze durft wel zich zelf te zijn. Cremeren is met al dat plastic ook geen optie :-).
Groetjes.

Jeroen zei

Nou, zodra ze overlijdt zal ik nooit meer uit plastic bekertjes drinken!

vlinder zei

Ze doet MIJ in ieder geval NIET smelten hihi;)
Liefs van mij..;)

oma zei

Ha Jan,

Tja, ze kan nog goed zijn voor pendaalemmerzakjes, of zo iets.
Maar een beker gaat me te ver, en dan ook nog een fles water er bij van haar lichaamszappen, bah. oma