Welkom op mijn blog

donderdag 22 september 2011

Negen dagen wachten op God

In het Hessische dorp Heusenstamm kreeg vorige week een auto panne. De inzittenden, een echtpaar uit Dresden, duwden hun vervoermiddel een zijstraat in, gingen er weer in zitten en ... bleven daar negen dagen zo zitten. Buurtbewoners die vroegen wat er aan de hand was en of ze konden helpen, werden weggestuurd. Een plaatselijke automonteur die hulp aanbood ook. Na een paar dagen kwamen de eerste televisieploegen. De inzittenden van de zilvergrijze Audi A6 waren dagenlang op de Duitse televisie te zien. Toen kwam de dorpsjeugd, die het echtpaar uit begon te dagen en voortdurend bij de auto rondhing, tot de politie er een einde aan maakte. De buren begonnen na een aantal dagen te klagen. "Ik vind het griezelig," zei Selim Peker. "Ze staan hier al een week en ze hebben al die tijd geen schone kleren aangedaan." Martin Mazanowski zei: "Ik voel me steeds aangestaard met die mensen voor mijn huis. En als je wat zegt, zeggen ze niets terug. Ik hoop echt dat ze snel weer verder rijden." Negen dagen hebben de twee het zonder eten en schone kleding in hun auto uitgehouden. Maandag gaven ze het op en zijn ze midden in de nacht naar een pension verhuisd. Toen werd ook duidelijk waarom ze zo lang in de auto hebben verkeerd. Ze vertelden aan journalisten dat ze sinds de dood van hun zoon streng gelovig waren en dat ze hadden zitten wachten in de volle overtuiging dat God de auto weer op gang zou brengen. Die hebben ze nu maar naar een garage laten slepen.
Gekker moet het toch echt niet meer worden!Houdoe.

3 opmerkingen:

joke zei

Een klein voorbeeld waar extremisme toe kan lijden.
Groetjes.

Jeroen zei

Ha ha, ik hattut ook gelezen en wilde het zelfs in een logje zzzzz. Maar dat hoeft nu niet meer. Geeft niet hoor, ik had toch al wat in het klad staan voor morgen.

J@n. zei

@ Jeroen: Sorry!!!!!!