Welkom op mijn blog

maandag 11 juli 2011

Economische crisis?

Dat blijf ik toch vreemd vinden, men zegt steeds dat er een economische crisis is en dat die nog niet voorbij is en als ik twee nieuwe fietsen ga kopen moet ik er vijf weken op wachten voor ik ze heb en dan wordt me ook nog verteld dat ik geluk heb omdat het zomaar drie weken langer had kunnen duren voor ik ze had……..
Nog iets vreemds; Twee jaar geleden vond ‘de vereniging van eigenaren van de appartementen, waar wij er ook een van bezitten, dat de beton van ons gebouw een schilderbeurt nodig had, daarom liet men vijf schildersbedrijven inschrijven op dit project. Van de vijf waren er vier die zo’n absurde prijs afgaven dat je voor dat geld bij wijze van spreken een nieuw gebouw kon neerzetten. De enige met een redelijke prijs wilde het wel doen, maar pas volgend jaar, eerder hadden ze geen tijd………
Is dat nou niet vreemd? Je zou toch zeggen dat ze in een tijd van economische crisis in de rij zouden staan en zo rap als het mogelijk aan zo’n project zouden beginnen, maar nee hoor, men gooit kennelijk veel liever zo veel mogelijk personeel de straat op, want die kosten geld. Ze vergeten wel dat die mensen ook het geld binnenbrengen.
Maar goed, ik ben geen econoom, dus ik zal er wel geen verstand van hebben.
Houdoe.

5 opmerkingen:

joke zei

Inderdaad raar,ze zouden je bij wijze van spreken bij de deur al op moeten wachten om je een fiets te verkopen, het is natuurlijk wel zo dat er wel 50 modellen en kleuren staan die niet allemaal op voorraad zijn.
Groetjes.

J@n. zei

Juist, en dat geldt ook voor dat schilderwerk!

muizenissen zei

Ik kan ook niet aan de indruk onttrekken dat het wel meevalt met die crisis voor de gemiddelde Nederlander....;-)

J@n. zei

@ Bettje: Zelfs het bedrijfsleven zit er kennelijk niet zo mee.

Jeroen zei

Tja dat van die fietsen is duidelijk; door de crisis kan men de auto niet meer betalen, dus koopt men een fiets :)
En die schilder moet eerst z'n schulden betalen eer hij nog verf geleverd krijgt. :)